Älskade häst<3

Min älskade häst! Vad skulle jag göra utan dig?
Idag har jag ialla fall tömmkört Doma, jag har ju varit sjuk ett tag nu och har inte haft så mycket ork nu i veckan. Men hon fick ut och röra på sig idag, hon var så duktig! :) Sådana här dagar så ler man med hela ansikte!
Och på Söndag ska vi iväg och träna för Helena om jag är pigg och om jag hinner rida Doma lite innan, men det hoppas jag. Imorgon ska Doma bli vaccinerad och få tänderna kollade av vet. Maria. Man vill ju se så att det ser bra ut i munnen, jag tittar Domas mun 1 gång om året för att vara säker på att det är grönt, så att det inte gör ont i munnen på henne när man rider. Jag försöker rida med olika bett och nosgrimmor för att förebygga problem. De bett jag rider på är: tre delat sweet iron bett(tredelat), Hackamore, äggbett med fasta ringar(tredelat), äggbett med fasta ringar(två delat) och så har jag ridit med kandar 1 gång. Nej nu ska jag ta en promenad med hundarna sen ska jag sussa, jag och Emma ska ta ut hästarna imorgon bitti. God natt!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Evelina

Vilka fina och mysiga bilder!! :D

2012-10-05 @ 12:03:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0