Markarbete



 

 
Hallå alla ny och gammla läsare!! :) 
 
Efter hästarna blivit skodda idag så käka jag och Maria Max lunch i sadelkammaren. Sen tog vi tag i stallsysslorna. Blev markarbetespass för mig och Nicke med hjälp av Maria. :)
Gick så himla himla bra! Har verkligen blivit stor skillnad på Nicke. Han bjuder på mot bommarna bättre än någonsin inte alls som förut! Hittar takten efter 2 varv och vet precis hur han ska göra. Inget stress eller tittig, snarare cool lugn och tycker det är kul. Travade först mitten på bommarna sen längst in på bommarna sen längst ut på bommarna i båda varven. Kändes jättebra från början till slutet. Idag jobbade han på riktigt fint, fick med sig bakbenen ordentligt. Är otroligt stolt över min bääbis! :) Går verkligen framåt och vi har kommit över rädslan för bommar båda Nicke och jag. Med rätt träning, tålamod, lugnhet och rätt person så har vi fixat det, men det är en bit kvar av vägen tills vi är framme. Men han visar framsteg varje gång vi rider på med bommar. Känns så skönt och roligt! :) Vi kämpar på!! Maria blev ju nästan tårögd över att det gick så bra och att det blivit sån skillnad. Och jag sitter bara och ler. 
Nicke fick ha sitt nya röda schabrak idag, as läckert! :) Mina ridstövlar kom idag också och dom satt kanon bra. Så red i dom idag, kanon sköna fast dom är nya så kändes dom super sköna inte alls nå skav eller liknande.. 
En stor HISS till Nicke och mig idag! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0