Dryg dag!

Som jag skrev i rubriken så har jag haft en dryg dag, bråkat med magen hela dagen... Jag skulle iväg o träna idag men jag orkade knappt ta mig ur soffan då kände jag att jag inte heller orkade träna(pga magen). Imorgon får jag sova så vi får se om jag är piggare när jag vaknar. Jag har i alla fall mockat o fixat foder osv sen myst med Doma en liten stund:)
Nu ligger jag i soffan igen o vilar lite:)
Jag har irriterat mig ett tag på att det är många som rider med för stora bett, när man tar ett ledande tygeltag så kommer halva bettet ut genom mungipan. Det ser ju inte så skönt ut för hästen...
Jag har tagit hjälp av en veterinär för att vara säker på vilken storlek min häst ska ha på bett. Chockande nog skulle hon ha 10,5. Det låter som att det är litet på en storhäst, men som bevis att det funkar var när veterinären var här i fredags o Domas mun var näst intill felfri, endast jätte lite vass. Inga sår lr något. Skönt! :) hur gör ni när ni provar ut bett? Tar ni någon till hjälp att se vad din häst ska ha för storlek på bett?
Nej nu ska jag gå med hundarna sen sova. God natt!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0