Torsdag

I morse när jag kom hem från jobbet gick jag morgon promenad med Mysan. Och då möttes jag av dom här två sötnosarna som stod och klia varandra! :) <3
Tog en tupplur på sängen efter promenaden. Sen tog jag tag i dagen. Bytte om till ridkläder och gick ut i stallet. Tog in Nicke och pyssla med honom innan nya sadeln åkte på och vi tog ett kort pass i paddocken ca 20-30 min. Vill inte rida så hårt och länge med nya sadeln på en gång. Och dessutom har jag inte kunnat rida ordentligt på ett tag utan sadel. Har ridit barbacka, tömkört och jobbat från marken.. :)
Så kände mest igenom Nicke i båda varven skritt, trav och lite galopp. Pigg och glad häst. Han verkar trivas lika mycket med nya sadeln som matte! :)
Har sett i min garderob i stallet att jag har hur mycket nytt som helst som jag inte ens hunnit provat på Nicke.. Skärpning! :P Hehe.

Längtar redan tills i morgon när jag får rida min Kung! :D

https://cdn2.cdnme.se/cdn/8-1/3331530/images/2012/pic_206653712.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0