Stolt!!

Hallå!

Jobbar och står i för fullt därför dålig uppdatering! Ska jobba 3 pass till sen har jag lite semester! :) I morgon blir jag på jobb hela dagen 8-19 så i morgon blir det bad update igen..

Men till det jag vill komma! Är sjukt nöjd och stolt över min häst och mig själv över dagens ridpass på ridbanan!! Markarbete med bommar och lite cavaletti stod på schemat idag. Gick så sjukt bra! Har känslan och lyckan i kroppen hela tiden. :)
Jag själv har blivit bommrädd pga saker som hänt tidigare...
Så nu har jag taggat mig själv att jag ska övervinna min bommrädsla med ett lugnt tempo. Och idag tog jag mig verkligen ett stort kliv framåt! :) Nicke va så himla lugn och fin, han gjorde mig så lugn. Han rörde sig så fint och säkert över bommarna. Fick till det med en sån bra känsla. Han sökte sig neråt fint och blev så mjuk i hela han. Han titta inte ens knappt på bommarna dom första ggr vi trava över, och när vi blir nervösa samtidigt så blir det inte bra. Men idag va ingen nervös. Så det här ska jag ta med mig till nästa markarbetespass så positiv känsla! :)) Avslutade med ett litet litet kryss med en travbomm framför och det brydde han sig heller inte om, så kul! Va sjukt nöjd!
Gjorde mycket också av att ha en lugn och förståelsefull vän som hjälper mig att träna!! :) Tack Maria!
Maria va med med sin Doma såklart. :)
Efter ridningen så blev det en tripp in i stan sen Norells! Jag och Maria är verkligen stammisar på Norells! ;)


Nu ska jag ta och sova så jag orkar upp!

Skulle ladda upp bild från mobilen men gick icke, suck!! Och blogg.se appen funkar inte heller..

Kommentarer
Postat av: Veronica

Roligt :D Jag har ju sett hur nervös han kan vara så superkul att det gick bra :D

Svar: Ja precis! :D Känndes så skönt, en av stenarna har släppt.. :)
Maria Holmberg

2012-06-26 @ 09:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0