Bildbomb 4/7-12


Kommentarer
Postat av: Bonnie

Fina bilder!:)

Svar: Tack!! :D
Maria Holmberg

2012-07-04 @ 23:08:20
URL: http://teamkarlsson.blogg.se
Postat av: jossan

Menar inget illa alls nu. Men är sadeln för smal? Jag tycker det ser ut som om den ligger rätt mycket i bakvikt till och med, och det syns även på att han blir hindrad att höja ryggen pga trycket som blir baktill av sadeln.

Ser trevlig ut, men skulle bli ännu bättre med fri rörelse i ryggen! :-)

Svar: Jag tar inte illa upp! :) Jag har precis köpt den helt ny så den är ju rätt så "hård och stel" så kan ju vara pga den är ny också. Men irl så ligger den inte mycket i bakvikt, kanske ser så ut för att det är en hoppsadel? Ska även prova att byta järnet i den. :) Annars tycker jag att han trivs bra i sadeln han rör sig lättare och finare och i vänster varv som annars är hans svåra varv.. Men jag kan ju också ha fel? :)
Självklart blir det bättre med fri rörelse i ryggen. Idag när jag red så kände jag verkligen hur han jobba med ryggen. :)
Maria Holmberg

2012-07-04 @ 23:53:49
URL: http://minfux.blogg.se
Postat av: jossan

sv: Okejokej. Men tänkte, en luftstoppad sadel sätter sig ju inte efter hästen efter ett tag som en ny ullstoppad gör. :-) Har själv haft en sådan som du har, och har en Bates nu som är liknande. Men ingen såg ut att ligga i bakvikt.

Men den ligger alltså lite i bakvikt irl? Eftersom du skriver att den inte ligger mycket i bakvikt irl.

Ja de vore kanske en idé att testa byta järn. Men som sagt, jag kan ju omöjligt säga någon sanning utifrån en ridbild. Då ser man ju varken balanspunkten i sadeln eller hur den följer ryggen. ;P


Svar: Nej precis. Okej. :) Asså det är pytte lite lägger jag under en fårskinnspadd så blir det bra, men måste köpa en ny med en bra kanal isf. :) Annars ska jag som sagt först prova byta järnet och hoppas det är det som bara behövs. Så less på denna sadeldjungel.. :( Nej precis man ser ju bäst irl! :) Annars tycker jag han är gladare lr vad man ska säga också i denna sadel. :)
Maria Holmberg

2012-07-05 @ 19:28:32
URL: http://minfux.blogg.se
Postat av: jossan

sv: Oki, en fårskinnspadd gör ju dock inte sadeln bredare vilket brukar vara som behövs åtgärdas då en sadel ligger i bakvikt. Om sadeln ligger an hans rygg så tror jag absolut att problemet löses av ett eller två bredare järn. Det är jobbigt med sadlar, hua. Men skönt med utbytbara järn. :-) Då äre bara att testa sig fram tills den hamnar i balans så länge den ligger bra i övrigt då.

Svar: Jo det är ju sant.. :) Jag ska åka till hästaffäern och få låna hem 2 bredare järn och hålla tummarna! :)
Maria Holmberg

2012-07-05 @ 19:46:32
URL: http://minfux.blogg.se
Postat av: Q Ord och inga visor!

Jätte härliga bilder =)) vilka fräna färg skiftningar han har i manen. Snyggt^^

sv:Tack!!=)) Det var tuffast i början att liksom bryta vanan.För det är verkligen en vana.Och med tiden har jag insett att det är en ganska dålig vana också haha.Hästgrejer ÖVERALLT ;-) Kämpa på.

Jag lovar dig att det blir lättare med tiden.Tanken som hjälpte mig mest i början när jag såg något som jag blev sugen på var att jämföra med sakerna jag redan hade hemma.Och om det verkligen var försvarbart att köpa ett till schabrak eller vad det nu handlade om.Och framförallt hur mycket jag skulle använda den prylen och om det eventuellt var något som jag inte gillade med produkten. Tex fula rutor på ett schabrak eller kantband som jag egentligen inte gillade kvalitet passform osv.Jag är ju matschningsgestapo också vilket gör att jag gärna går ner i detalj vilket gör det lättare att välja bort saker.=)
mvh/Q

Svar: Tack! :D Hehe ja jag gillar hans man lite ovanlig.. :D
Haha kan förstå det att det var tufft i början! :o Direkt men ser hästsaker så kan man inte låta bli att köpa något litet... ;P

Åhh va du är duktig som klarat detta!! Men jag ska fan ge mig fan på att klara det iaf några månader, det blir fan dyrt i slut ändan med saker man redan har fullt av.. :) Men jag har hållt mig i iaf 3 veckor! :D :D
Maria Holmberg

2012-07-05 @ 20:08:51
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/
Postat av: Caroline

fina bilder :D ser suuuperfint ut :D

Svar: Tack Tack!! :D :D
Maria Holmberg

2012-07-05 @ 22:53:24
URL: http://benzie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0