Första inlägget

Vi är två hästtokiga tjejer som nu har bestämt oss för att starta en gemensam blogg. Liten presentation kommer här..

Emma heter jag och är född 1991, har varit hästtokig sedan jag var liten. Jag började på ridskola när jag var ca 10 år och då hade jag min shettis Ebba som jag hade mycket kul med. Efter några år på ridskola så fick jag låna en större ponny på foder som jag hade i ca 1 år som sedan vart såld. Sen blev jag medryttare på olika hästar och under den perioden hittade jag min nuvarande häst Nicke som jag ägt i 5 år. Nicke är en varmblodstravare född 1998 som jag ridit in och utbildat själv. Kommer skriva ett längre inlägg om Nicke senare, håll utkik. :)

 

Maria heter jag och är född 1990, jag är utbildad hästskötare (ej utexaminerad), har varit runt hästar sedan jag föddes pga min hästgalna morbror. Vid 4 års ålder började jag rida på ridskolan i Västerås. Några år senare flyttade jag ifrån Västerås till Hedemora där jag började vara medryttare på olika hästar. Min första egna ponnie fick jag när jag var 13 år som jag lärde mig väldigt mycket på. Efter det har jag haft 3 stora hästar som jag har tävlat upp till 110cm på. Min nuvarande häst Doma  som jag ägt i 1½ år är ett lettiskthalvblod och är född 2004, vi har tävlat upp till 1m ihop. Kommer med lite mer info om oss lite senare! Ser fram emot det! :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

King!

2012-02-13 @ 19:21:32
Postat av: Veronica

När kommer det andra inlägget då ;-)

2012-02-14 @ 10:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0